(Foto: Replica de Constanta)
Autoritatea Navala Romana are mari sanse de a deveni din luna mai membra cu drepturi depline a Memorandumului de la Paris, o uniune interstatala care impune aceleasi standarde ridicate de calitate pentru toate navele care intra in porturile tarilor respective.
Portul Constanta a primit zilele acestea o ultima comisie de audit, dupa care, in luna mai, la viitoarea intalnire Paris Memorandum, se va lua decizia si admiterii Romaniei. Desi trebuia sa se termine abia azi, auditul a durat doar doua zile- pe 20 si 21 februarie- inspectorii fiind cat se poate de multumiti de cele vazute, motiv pentru care au decis sa plece mai devreme decat era prevazut.
Echipa care a avut in componenta doi olandezi, o rusoaica, un spaniol si un croat a plecat ieri la Bucuresti, pentru a prezenta Ministerului Transporturilor rezultatele auditului, guvernul urmand sa iasa zilele acestea si cu o declaratie publica.
Controlul comisiei finale de audit pentru acceptarea deplina a Romaniei la Paris Memorandum a durat doar doua zile din cele patru planificate, interval in care au fost retinute trei nave- doua marti si una miercuri, nave aflate deja in baza de date ANR. Comisia de audit a observat felul in care inspectorii ANR selecteaza navele, pregatesc ofiterii si transmit indrumarile catre echipaje.
Ca si in celelalte doua inspectii de audit, comisia Memorandumului a fost multumita de cele constatate, cu atat mai mult cu cat cei de la ANR sunt oricum „destul de bine pregatiti”, dupa cum ne-a marturisit si directorul Autoritatii, Paul Branza.
17 nave, pe lista neagra a ANR-ului
Memorandumul de la Paris a fost incheiat in 1978 intre mai multe state din Europa, Canada, SUA si Australia si prevede o serie de standarde de calitate