Noile decizii luate de Consiliul Na-tional al Audiovizualului ii obliga atat pe cei din industria publicitatii, cat si televiziunile sa ne invete sa man-cam sanatos. Noile decizii luate de Consiliul National al Audiovizualului ii obliga atat pe cei din industria publicitatii, cat si televiziunile sa ne invete sa mancam sanatos.
Una dintre cele mai importante reguli pe care vor trebui sa le respecte spoturile publicitare se refera la faptul ca "este interzisa publicitatea care sugereaza publicului sa renunte la consumul de fructe, legume sau la alimentele sanatoase". De asemenea, nu se va mai putea sugera faptul ca un produs are caracteristici speciale, atunci cand in realitate toate produsele similare au astfel de caracteristici. Noile reglementari permit, totusi, in mod exceptional, in cadrul serviciilor de programe de televiziune difuzarea in intervalul orar 20:00- 6:00 doua spoturi publicitare de acest fel izolate. Intre orele 6 dimineata si 10 seara, unul dintre calupurile publicitare va include, la sfarsitul acestuia, urmatoarea avertizare: "Pentru sanatatea dumneavoastra, evitati excesul de sare, zahar si grasimi".
FARA ADEMENIRI. Pentru a se evita inducerea in eroare a consumatorilor de catre producatorii de produse alimentare si bauturi, nu va mai fi permisa desenarea sau aparitia in reclame a fructelor sau legumelor, daca produsele contin doar aroma respectiva, nu si ingredientul natural. "Sunt alimente facute exclusiv din arome, care nu au nimic natural si devin foarte atragatoare in reclame", a explicat Ralu Filip.
In cazul utilizarii exclusive a aromelor, acest fapt va fi mentionat in spoturile publicitare, scris sau verbal, prin sintagma "cu gust de ..." sau "cu aroma de...". Mai mult, daca in reclama apar fructe sau legume, atunci este obligatorie precizarea procentului acestora.
O alta decizie care va schimba modul de reali