Instituţiile gîndesc - ne asigură Mary Douglas - iar Muzeul Ţăranului Român ne-a trimis, în calitate de comando etnologic, prin şcolile generale şi liceele bucureştene, ca să facem cît mai multe victime în rîndul adolescenţilor. În această luptă corp la corp, fiecare dintre noi îşi etalează arsenalul. Călin Torsan îi atrage în mrejele muzicilor tradiţionale, interpretîndu-le la diverse instrumente de suflat cîte o piesă, două pe oră, alături de George Turliu şi de Silviu Fologea. George nu se lasă mai prejos şi le expune puştilor fotografii cu ţărani, însoţite de comentarii menite să le ascută toate simţurile pentru orice manifestare a Diferitului. Eu încerc să le transmit ceva din curiozităţile venerabilei şi atît de puţin cunoscute mitologii tradiţionale autohtone, fiindu-mi imposibil să nu recunosc un lucru, anume că cel mai bine au prins pînă acum "lecţiile" avînd ca temă vampirismul şi dragostea, cîntată în poezia noastră la fel de tradiţională sau performată de-a dreptul în magia erotică. Şi pentru că nu puteam acţiona de capul nostru, ca nişte kamikaze, ne-am ales şi un slogan: "Venim noi la voi!".
Urmînd logica schimbului, cerem şi uneori primim de la copiii Oraşului nişte texte. De data asta, cei de la Liceul "Al. Vlahuţă" ne-au vorbit despre superstiţiile lor, urbane, personale, care se întîlnesc prin volute temporale nebănuite cu superstiţiile noastre. Şi noi vînam canalele cu număr impar de găuri, în aşteptarea coliziunii cu imprevizibilul viitor.
O zi de 13 cu Templieri. "Eu nu cred în superstiţii, dar am cîteva să vă spun. De exemplu: de ce ţi-e frică, de aia nu scapi. Dar de ce să nu vă spun istoria zilei de 13, care se consideră un ghinion. În secolul al XV-lea, regele Filip, numit şi Cel Frumos, avea multe datorii la Templieri deoarece făcea războaie cu alte ţări. Aşa că i-a arestat şi le-a confiscat banii. După părerea mea, nu cred