Romeo Cazanescu, managerul diviziei de cereale a filialei locale a grupului Nestle, estimeaza pentru acest an o crestere de 30% a vanzarilor pe piata locala, ca urmare a dezvoltarii portofoliului de produse, dar si ca efect al evolutiei pietei in domeniu, estimata in acest moment la aproximativ 26 de milioane de euro.
"Piata cerealelor pentru micul dejun a evoluat fantastic de la an la an, inregistrand cresteri anuale de pana la 50%. Diferenta dintre piata romaneasca si celelalte piete europene este data de consumul pe cap de locuitor, indicator care in Romania nu depaseste valoarea de 0,37 de kilograme, in timp ce in Ungaria consumul este de 0,78 kilograme per capita, iar in Marea Britanie de 6,48 kilograme pe cap de locuitor", a declarat Romeo Cazanescu, country business manager - breakfast cereals Nestle Romania.
Cazanescu a mai spus ca anul trecut divizia de cereale a reprezentat 12% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Potrivit unor estimari anterioare ale companiei, cifra de afaceri la nivelul anului 2006 ar putea ajunge la 100 de milioane de euro. In aceste conditii, vanzarile realizate de divizia de cereale ar trece de 10 milioane de euro anul trecut.
"Potentialul pietei de cereale este mare, iar pentru acest an ne-am propus un program de promovare foarte intens pentru a ne consolida pozitia pe acest segment de piata. In plus, anul acesta vom lansa noi sortimente pentru a avea cate un produs pentru fiecare segment de consumatori", a precizat Romeo Cazanescu.
Potrivit acestuia, la inceputul lunii februarie compania a lansat pe piata cerealele Cookie Crips, un produs destinat copiilor, urmand ca pana la sfarsitul acestei luni sa mai fie lansate doua noi batoane de cereale adresate adultilor. "Piata romaneasca de cereale pentru micul dejun se ridica la aproximativ 8.000 de tone, iar profilul consumatorului sufera modificari de la an