O mana de oameni, trecatori si ca functie si ca existenta, au decis, sau - dupa caz - au acceptat tacit, sa izoleze definitiv Timisoara. Capitala Banatului a fost lasata fara mijloace de comunicare rutiere moderne, pentru simplul motiv ca asa a vrut "muschiul" unora sau altora.
Viitorul autostrazii Nadlac - Arad - Deva - Timisoara - Lugoj a fost batut deja in cuie in "laboratoarele" Puterii. Vama Cenad, singura poarta UE din Timis, nici nu intra in calcule. Croit dupa un tipar stramb, "desenat" in functie de interese de partid si cumetrii, traseul politico-pedist al soselei europene a sarit de pe harta Timisoara. Prea mult asfalt pentru inca 15 km de sosea! Atat mai lipsea ca sa avem iesire directa la autostrada.
In schimb, de drumul european modern vor beneficia orase aproape moarte din punct de vedere economic, precum Lugoj sau Deva. Timisoara nu e in "carti". N-a fost niciodata. Nici pe vremea lui nea Ion, cand Sechelariu impartea in "familie" banii pentru drumuri si nici acum. Culmea e ca n-a fost nici chiar pe vremea CDR.
Insusi actualul presedinte al tarii, Traian Basescu, isi facea "mea culpa" in campania electorala din 2004, recunoscand, spasit, in fata timisorenilor, ca i-a nedreptatit in privinta drumurilor, pe cand era ministru al Transporturilor. Banatenii l-au iertat si i-au dat votul lor. Si lui Basescu si Aliantei "D.A.".
Dupa ce s-a vazut, insa, cu "merele in pod", Puterea portocalie a "uitat" din nou de Timisoara. Istoria se repeta. Un alt ministru PD al Transporturilor, Radu Berceanu, lasa acum orasul de pe Bega fara autostrada. Au prioritate "rudele" de partid. Aradul e printre favoriti. Doar are un edil... fin de presedinte si are drept socru un fost vicepremier. Amandoi democrati, evident!
Nici Lugojul nu sta mai rau in relatii de partid. Primarul Marius Martinescu (tot democrat) a ajuns sa faca naveta la Bucuresti ca sa