foto: Gandul
Afacerea "Eurogara" este una care a creat "bani politici". Inceputa in 2003, pe baza unui credit extern garantat de statul roman, "Eurogara" a presupus modernizarea unor importante statii de cale ferata.
Scandalul rezolutiei presedintele Basescu - care i-a cerut ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, sa rezolve problemele societatii Art Constructii 92, implicata in programul modernizarii garilor - descopera un nou biznis la scara larga. Pe langa Art Constructii 92, mai toate firmele implicate in afacerea "Eurogara" au o singura culoare: democrata. E drept, cu doua nuante - democrata suta la suta sau social-democrata.
Programul de reabilitare a unor statii de cale ferata a fost finantat dintr-un credit de 60 de milioane de dolari, obtinut de la Credit Suisse First Boston si care a fost garantat de statul roman.In acest program au intrat 15 statii CFR, iar lucrarile au fost castigate de firme cu priza la contracte MTCT. Prima este Concas SA care a "dobandit" gara Ploiesti Sud, la licitatia din 14 iulie 2004.
Valoarea - 4,2 milioane de lei noi. Concas e cunoscuta pe piata ca un campion al licitatiilor pe bani publici. In top sunt lucrarile pentru programul "sali de sport", Concas SA Buzau fiind constructorul a 20 de sali de sport,valoarea fiind de cateva milioane de euro.
Tot Concas SA a mai "beneficiat" si de contracte pe fonduri SAPARD (de peste un milion de euro) si de lucrari grase venite pe filiera ANL. In conducerea CONCAS se regaseste Ionel Gagu, important membru al PSD si presedinte al Camerei de Comert Buzau. Concefa SA din Sibiu este societatea care s-a remarcat odata cu blocarea cu stanci a Vaii Oltului.
In decembrie 2006, o alunecare de teren a inchis Valea Oltului, iar Gheorghe Dobre, ministru al Transporturilor, a ales sa atribuie direct lucrarile de deblocare firmei Concefa. De