Desi legislatia privind finantarea partidelor politice a fost modificata anul trecut, la insistenta oficialilor europeni si dupa multe discutii, Guvernul prefera ca jocul sa se desfasoare dupa vechile reguli.
Asa se explica transferarea, prin ordonanta de urgenta, a acordarii subventiilor pentru partidele politice de la Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) in ograda Secretariatului General al Guvernului (SGG). Ca argumente au fost invocate "incapacitatea institutionala" a AEP si absenta unor acte normative suplimentare, a caror adoptare ar fi cazut, culmea, tocmai in sarcina Guvernului si a coalitiei aflate la putere. In realitate insa, liberalii nu au facut nimic ca AEP sa aiba "capacitatea institutionala" tocmai pentru ca jocurile sa fie in continuare facute de SGG.
Proiectul AEP s-a impotmolit la Parlament
In Nota de fundamentare a ordonantei de urgenta prin care s-a operat transferarea subventiilor din bugetul AEP in bugetul SGG, Guvernul invoca doua motive principale: neaprobarea Regulamentului de organizare si functionare a AEP si a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale.
Primul act normativ ar fi trebuit sa fie adoptat prin hotarare a Birourilor Permanente ale celor doua Camere ale Parlamentului si ar fi permis infiintarea compartimentului care sa se ocupe de alocarea subventiilor. Pana aici, lucrurile sunt clare, numai ca proiectul de regulament redactat de AEP s-a impotmolit in Parlament. A stat aproape doua luni pe la comisiile juridice si, cu chiu, cu vai, a reusit sa treaca de juristi de-abia pe 20 decembrie 2006. Adica, inainte de vacanta parlamentara si mult prea tarziu pentru ca departamentul cu pricina sa se infiinteze si sa fie operational de la 1 ianuarie 2007, cum prevedea Legea 334.
Miza: controlul banilor p