Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, a dat cea mai mare amendă din istoria Uniunii Europene. Un cartel de firme a fost amendat cu 992 milioane de euro pentru că a încălcat legislaţia anti-trust din UE, punând la punct un cartel prin care au reuşit să dicteze preţurile pe piaţa producţiei de ascensoare. Este vorba despre companiile Otis (SUA), Kone (Finlanda), Schindler (Elvetia), Mitsubishi Electric (Japonia) şi ThyssenKrupp (Germania), care a primit şi cea mai mare parte din amendă, 480 de milioane de euro.
Pieţele controlate de acest cartel au fost Benelux şi Germania. Păgubită de fixarea unor preţuri nejustificate a fost chiar şi Comisia Europeană, lucrările efectuate de aceste firme la sediul CE din Bruxelles fiind supralicitate.
Purtătorul de cuvânt al lui Kroes, Jonathan Todd, a explicat că "una din particularităţile acestui cartel este că efectele pot dura între 20 şi 50 de ani, pentru că multe din firmele respective câştigă de pe urma contractelor de întreţinere". Managerii companiilor amendate aveau pus la punct un plan minuţios pentru menţinerea cartelului, recurgând la întâlniri secrete şi folosind cartele telefonice preplătite pentru a comunica fără a putea fi identificaţi. Firmele amendate de Comisia Europeană pot face apel împotriva deciziei la Curtea Europeană de Justiţie – o altă instituţie comunitară care a "beneficiat" de lifturi construite şi întreţinute la preţuri umflate. (I.B.)
Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, a dat cea mai mare amendă din istoria Uniunii Europene. Un cartel de firme a fost amendat cu 992 milioane de euro pentru că a încălcat legislaţia anti-trust din UE, punând la punct un cartel prin care au reuşit să dicteze preţurile pe piaţa producţiei de ascensoare. Este vorba despre companiile Otis (SUA), Kone (Finlanda), Schindler (Elvetia), Mitsubishi Electric (Japonia) şi ThyssenK