La patru ani de la lansarea modelului, Porsche prezinta a doua generatie a SUV-ului sau sportiv. Noile modele Cayenne, Cayenne S si Cayenne Turbo au primit motoare mai puternice cu injectie directa de benzina. Acestea sunt cunoscute la Porsche sub numele de Direct Fuel Injection (DFI) si au un consum de benzina mai mic cu peste 8% (NEDC). In conditii reale de condus, este posibila o reducere de pana la 15%.
Dupa ce Porsche a vandut mai mult de 150.000 de unitati ale modelului anterior Cayenne, Bernhard Maier, Directorul Porsche Germania, este increzator in succesul noului Cayenne: "Desi clientii nostri au aflat despre aceste modele doar prin intermediul rapoartelor de test pana acum, deja avem mai multe comenzi decat pentru orice alt model. Suntem convinsi ca noul Cayenne va improspata afacerea noastra in Germania".
Versiunea de baza a acestui SUV sportive livreaza 290 CP, obtinuti din 3.6 litri si din sase cilindri dispusi in V (motorul vechi era de 3,2 litri si cu 40 CP mai putin). Cuplul motor al noului Cayenne a crescut de la 310 la 385 Nm. Masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 8,1 secunde si poate atinge o viteza maxima de 227 km/h. Modelul precedent realiza acelasi lucru in 9,1 secunde si atingea 214 km/h.
Gratie injectiei directe de benzina si introducerii distributiei variabile Variocam Plus, Cayenne S, acum cu un motor V8 si mai mare de 4,8 litri, aspirat, produce un cuplu de 500 Nm (420 Nm inainte) si o putere de 385 CP, ceea ce reprezinta o crestere de 45 CP fata de modelul anterior. Aceste valori mai bune se transcriu intr-o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,6 secunde si intr-o viteza maxima de 252 km/h. (Fostul model: 6,8 secunde si 242 km/h). Performantele lui Cayenne Turbo sunt impresionante, cu o crestere de putere de 50 CP fata de vechiul model. Noul motor cu opt cilindri, ce dispune de doua turbocompresoa