De cele mai multe ori, in cazul angajatului modern, care lucreaza 10-12 ore pe zi, echilibrul intre viata profesionala si cea personala atarna de un fir de ata. Balanta poate fi echilibrata insa printr-un exercitiu simplu: iti imaginezi ca functionezi ca o companie si incerci sa te organizezi ca si cum ai fi "format" din mai multe departamente interactive.
"Exercitiile pe care le propunem ajuta angajatii sa se perceapa ca si cum ar fi propria lor firma in care ei sunt propriii lor sefi. Daca inveti sa te vinzi pe tine, atunci vei reusi sa vinzi si produsele companiei tale", este de parere Catalin Chites, trainer si managing partner la Qipa Consulting.
Principiul de baza se bazeaza pe ideea ca zona de intersectie intre viata personala si viata profesionala a fiecarui angajat ar putea fi organizata mai eficient daca acesta din urma si-ar imagina ca este el insusi o companie in sine, rezolvandu-si astfel problemele cu ajutorul unor notiuni de management, marketing sau selling. Ideea unor cursuri despre echilibrarea vietii profesionale cu cea personala i-a venit in timp ce se ocupa de cursurile din categoria professional tools (cursuri de comunicare, de management, time management, vanzari, negociere sau team building), unde Chitesa a observat ca toate elementele sunt directionate dinspre companie inspre angajat, in conditiile in care acest lucru ar trebui sa fie invers.
"De obicei motivatia vine dinspre exterior spre angajat, dar ideal este ca angajatul sa transforme motivatia in automotivatie. O companie trebuie sa afle ceea ce isi doreste angajatul si sa vada daca poate ingloba viziunea sa in cea a companiei", considera Catalin Chites.
Angajatul trebuie sa afle ce anume din viata personala ii poate influenta viata profesionala. "Exista o zona de intersectie intre viata profesionala si cea personala pe care noi am numit-o epersonal added valuee