In casele americane, procentul va fi de 30%
In ianuarie, Nintendo a vandut 436.000 de Wii in SUA
Asa-numitul "razboi al consolelor" dintre Sony, Nintendo si Microsoft este pe zi ce trece castigat de japonezii producatori de Wii. Mai mult, tinand cont de trendul ascendent al vanzarilor, analistii estimeaza ca Nintendo, prin intermediul consolei Wii, va fi prezent in foarte multe dintre casele gamerilor japonezi si americani.
Yoshiyuki Kinoshita, analist la Merrill Lynch, preconizeaza ca, pana in 2011, o treime dintre gospodariile japoneze vor fi echipate cu o consola Wii, acelasi lucru fiind valabil si pentru aproximativ 30% dintre casele din Statele Unite ale Americii, scrie Financial Times.
In SUA, unde se credea ca Xbox 360 a castigat ultima batalie din razboiul consolelor, un studiu realizat de cercetatorii de la NPD Research a aratat ca, in luna ianuarie din 2007, Nintendo a reusit sa vanda 436.000 de Wii, fata de doar 294.000 de Xbox 360, cat a reusit Microsoft.
Potrivit NPD Research, pe piata de jocuri din Statele Unite, Sony a reusit sa vanda doar 244.000 de PlayStation 3, asta in ciuda prezentei insemnate a consolei pe rafturile magazinelor americane si a jocurilor gratuite oferite de majoritatea retailerilor, compatibile cu PS3.
In Japonia, unde Microsoft a dus o munca titanica de a isi face simtita prezenta, iar Sony are deja o traditie in randul fanaticilor de hardcore games, luna ianuarie a relevat o dominatie si mai accentuata din partea Wii.
O analiza realizata de firma Enterbrain, din Tokyo, arata ca din totalul celor 600.000 de console vandute in luna ianuarie, in Japonia, Nintendo si-a adjudecat 68 de procente, Sony 25%, iar Microsoft doar sapte la suta.
Desi Wii si PS3 au fost lansate in luna noiembrie a anului trecut, consolele Nintendo au parasit de doua ori mai repede rafturile magazinelor di