Adunarea Generala a Departamentului Internet al BRAT a anuntat la finele saptamanii trecute ca Spring GmbH, o companie germana de cercetare online, este castigatorul selectiei de oferte organizata pentru furnizorii solutiei tehnice a studiului de masurare a site-urilor web.
BRAT a decis in luna iulie 2006 realizarea unui sistem de masurare a performantelor siteurilor web romanesti. Acest sistem va oferi date despre traficul, audienta si profilele socio-demografice ale utilizatorilor siteurilor membrilor BRAT.
�Primele date de trafic vor fi disponibile in trei luni, iar cele de audienta vor fi prezentate peste aproximativ sase luni�, a declarat pentru Wall-Street Arina Ursache, director general BRAT Romania. Potrivit reprezentantului BRAT, acest sistem de masurare va oferi pietei de publicitate online din Romania �moneda� dupa care se va tranzactiona spatiul publicitar, creand premisele cresterii investitiilor in acest mediu.
In perioada urmatoare, echipa de Internet BRAT va fi compusa din doua persoane, iar compania germana Spring va fi reprezentata de cinci specialisti.
In ceea ce priveste modul in care se va realiza plata studiilor, lucrurile inca nu au fost stabilite. �In acest moment, exista trei versiuni de finantare, insa cu ocazia urmatoarei sedinte care va avea loc peste doua saptamani vom stabili cum vor fi suportate aceste costuri atat de publisheri, cat si de agentiile de publicitate si regii�, ne-a declarat Arina Ursache. In opinia oficialului BRAT, una din variante care va fi luata in calcul consta in plata unei taxe in functie de traficul siteurilor astfel incat �siteurile mici sa suporte mai putin din totalul costurilor�.
Pentru stabilirea companiilor de cercetare cu care BRAT urmeaza sa realizeze studiul de masurare a siteurilor web, a fost organizata o selectie de oferte. BRAT a efectuat selectia ofertelor furnizorilor d