Romania a intrat in Europa cu drumuri invechite, garnisite cu parcari de pe vremea comunismului, care nu corespund normelor europene. Apa potabila, toaletele ecologice si telefoanele publice sunt dotari obligatorii pentru parcari, insa lipsesc de pe majoritatea soselelor. Sosele ""europene"" - Parcari ca in epoca de piatra Romania a intrat in Europa cu drumuri invechite, garnisite cu parcari de pe vremea comunismului, care nu corespund normelor europene. Apa potabila, toaletele ecologice si telefoanele publice sunt dotari obligatorii pentru parcari, insa lipsesc de pe majoritatea soselelor.
Parcarile de pe drumurile noastre ne aduc aminte si astazi de "epoca de aur", mai ales de perioada "de tranzitie" care a urmat, cand mare parte a bunurilor publice a cazut in paragina. Unele au fost scoase la lumina, insa multe locuri de stationare de pe marginea drumurilor mai au si acum ramasitele unor mese si scaune, cosuri de gunoi goale pe langa care zac imprastiate sticle, hartii si boscheti, inavadand spatiul de odihna destinat soferilor si pasagerilor.
REGULI. Datele publicate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania arata ca numarul parcarilor adiacente drumurilor nationale este de 953. Cele mai noi norme privind amenajarea locurilor de parcare dateaza din 2005. Prin Ordinul 2.264 din 9 decembrie 2004 al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului se stabilesc reglementarile tehnice privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor", norme care se aplica atat proiectarii noilor parcari, cat si pentru modernizarea celor existente. Potrivit actului normativ publicat in Monitorul Oficial din 18 ianuarie 2005, toate locurile de parcare, oprire si stationare existente urmau sa fie modernizate si dotate, conform noilor r