- Diverse - nr. 38 / 26 Februarie, 2007 La sfarsitul saptamanii trecute, in cadrul comisiei metodice a invatatoarelor de la Scoala Generala "Emil Dragan" din Ungheni, s-a desfasurat programul cu tema "Relatia noastra poate fi mai buna", conceput din dorinta de a constientiza unele modalitati de comunicare prin care cadrele didactice sa poata fi mai bine intelese de catre elevi si, pe de alta parte, de a-i ajuta pe elevi sa se deschida mai mult fata de acestea. Lipsa unor abilitati de comunicare si de auto/si intercunoastere poate determina dificultati in integrarea sociala a copilului de orice varsta, de aceea se impune un accent mare pe activitati orientate spre dezvoltarea acestor abilitati. "Majoritatea comportamentelor, mai ales modul in care comunicam, le-am invatat cu totii in timpul copilariei, prin imitarea persoanelor pe care le-am considerat modele. Primele dintre ele au fost parintii, apoi invatatoarea sau invatatorul. La fel ca noi, elevii invata sa comunice observandu-i pe cei din jur. Astfel, noi, profesorii, reprezentam modele pentru multi dintre elevii nostri", sustinea doamna psiholog Adriana Cerghedi. Timp de doua ore, invatatoarele prezente au practicat, cu ajutorul exerctiilor interactive, modalitati de comunicare, ce pot fi ulterior utilizate in clasa, ajutandu-i astfel pe elevi sa comunice mai eficient intre ei, inlaturand-se conflictele cu colegii. S-a discutat si despre cele doua verigi importante ale comunicarii: ascultarea pasiva _ cand elevul vorbeste, dar nu stie daca este ascultat (cealalta persoana il priveste, dar nu ii ofera nici un indiciu ca il si asculta, se gandeste la altceva, se ocupa cu altceva sau priveste in alta parte) si ascultarea activa, atunci cand i se arata, prin diferite semne, ca e ascultat, cand e incurajat prin gesturi aprobatoare sa continue. Se stie ca profesorii pe care ii prefera elevii si carora le comunica pr