10% - aproximativ 1 miliard de dolari - din veniturile WPP din 2006, unul dintre cele mai mari grupuri media din lume, provin din publicitatea online, sustine Martin Sorrell, CEO-ul companiei, informeaza Times.
Ponderea de 10 procente inregistrata de WPP, aflata printre cele mai valoroase 100 de companii listate la London Stock Exchange, este superioara mediei la nivel global de doar 6-7%.
"Noile tehnologii au demonstrat forta comerciala pe care o capata publicitatea prin intermediul aplicatiilor de tipul MySpace, YouTube, Facebook, Flickr si Second Life", considera reprezentantii companiei.
Regiunea cea mai dinamica a fost America Latina, iar China si India au inregistrat cele mai mari cresteri din zona asiatica. Statele Unite s-au confruntat cu o evolutie surprinzator de constanta, iar Europa de Vest a avut cele mai slabe performante.
Promitatoare este si piata din Africa, care ofera din ce in ce mai multe oprtunitati, sustinuta fiind de investitiile masive ale Chinei. De asemenea, Cupa Mondiala din 2010 ce va avea loc in Africa de Sud, va focaliza atentia asupra continentului negru.
Companiile care au cheltuit cel mai mult pentru publicitatea pe Internet au fost cele din sectorul telecomunicatiilor, media, serviciilor financiare si IT.
WPP estimeaza pentru 2007 o crestere cu cel putin 4 procente a incasarilor globale din marketing si publicitate, dinamica la care vor contribui si viitoarele alegeri prezidentiale din SUA si Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008.