Multi investori spun ca disputa dintre Yahoo si Google va avea loc mai mult pe terenul cautarilor online, insa lucrurile nu par chiar atat de evidente. Felia cea mai critica din segmentul cautarilor online consta in vanzarea de publicitatea contextuala, activitate care aduce cel mai mult din veniturile companiei Google.
Quigo Technologies, un start-up care se ocupa cu vanzarea publicitatii contextuale, atrage tot mai mult atentia competitorilor mai mari. Astfel, compania cu sediul in New York, ataca suprematia Google si Yahoo pe piata publicitatii online dupa ce mai multe site-uri de media importante au renuntat la vechile contracte si au semnat cu Quigo, anunta publicatia New York Times.
In ultimul an si jumatate, Quigo Tehnologies a atras un grup de nume importante printre care, ESPN.com, FoxNews.com si 17 site-uri care apartin Cox Newspapers. Acestea au decis sa incheie colaborarea cu Google sau Yahoo si semnand ulterior cu Quigo.
Potrivit comentatorilor New York Times, in comparatie cu Yahoo si Google, Quigo ofera transparenta si control intr-o industrie care poate fi adeseori lipsita de transparenta. In opinia acestora, chiar daca Google si Yahoo sunt platite pentru a vinde publicitate contextuala pe pagini web, ei nu ofera alte informatii relevante advertiserilor despre aceste siteuri.
Quigo detine, in prezent, aproximativ 10% din piata de publicitate contextuala, iar ritmul de crestere este sustinut.
Kim Malone, directorul de vanzari online si al operatiunilor Google AdSense, a afirmat ca Google nu se simte amenintat de asaltul companiei Quigo. �Povestea lui David si Goliat va fi intotdeauna de interes, insa in acest caz nu va fi valabila�, a comentat ironic Malone.
Grupul Google va controla in 2007 aproximativ 28,3% din cheltuielile pentru publicitatea online din Statele Unite ale Americii, a carei piata inregistreaza o cre