Viteza este mai importanta decat perfectiunea, iar o solutie care sa rezolve 80% din problema este suficienta daca ajuta la integrare si aduce beneficii mai repede, este principiul pe care il aplica Manfred Wimmer, directorul de strategie al Erste Bank si seful programului de integrare si dezvoltare a BCR.
"In esenta, transferam ceea ce am invatat din achizitiile precedente. Trebuie sa incepem schimbarile foarte repede, sa le facem intr-un mod profund si decisiv. Practic este ca o operatiune de schimbare a cauciucurilor din mers pe autostrada; nu este simplu, dar stim cum sa o facem", a declarat pentru ZF Manfred Wimmer, care este si vicepresedinte al Consiliului de Supraveghere al BCR.
Termenul de finalizare a programului este la jumatatea lui 2008, fiind acoperite toate segmentele de business ale BCR, inclusiv deschiderea unora noi precum infiintarea de divizii dedicate clientilor companii mari sau finantarilor pentru real estate.
Wimmer spune ca in acest rastimp banca trebuie sa aiba grija de clienti.
Programul de integrare include peste 40 de proiecte individuale, care merg de la restructurarea retelei de sucursale, intarirea fortei de vanzari si schimbarea conceptelor, dezvoltarea de canale alternative pana la activitatile de asigurari si leasing sau centralizarea functiilor-suport - IT, resurse umane, marketing, aprovizionare.
"BCR este ca un vapor cu aburi urias si, pentru a-l intoarce, ai nevoie de actiune hotarata si de mult combustibil. Este vorba in principal de oameni: fiecare proiect are o echipa care il supervizeaza, formata din oamenii relevanti in domeniu de la BCR plus parteneri-gemeni din grupul Erste", explica Wimmer.
El spune ca expertii din grup vin si pleaca, in functie de atingerea unor anumite obiective.
Strategul Erste afirma ca managementul BCR are in prezent o combinatie buna intre bancheri locali,