Romania are un potential enorm in ceea ce priveste agricultura ecologica, iar LaDorna intentioneaza sa valorifice acest potential pentru a isi creste vanzarile pe un segment cu o evolutie exploziva la nivel european: cel al produselor BIO
Piata de produse BIO la nivel european a inregistrat in ultimii ani o evolutie exploziva, avantajele oferite de tara noastra pozitionandu-ne ca o posibil producator de calibru la nivel mondial. �Romania are toate atuurile pentru a deveni o tara de excelenta a produselor lactate ecologice�, a declarat in cadrul unui forum organizat de agentia Mediafax, presedintele grupului LaDorna, Jean Valvis. �Stim ca suntem intr-un proces de integrare si ne luptam cu industria europeana. Eu doresc sa ma lupt cu ce avantaje am comparativ cu UE iar agricultura romaneasca reprezinta un avantaj enorm pe care Romania il are astazi�, a adaugat acesta.
Grupul LaDorna intentioneaza sa se pozitioneze pe piata ca un producator BIO, pietele straine fiind principala tinta in acest sens, potrivit vicepresedintelui LaDorna, Valeriu Steriu. �Piata autohtona de profil va inregistra in acest an o crestere usoara, fiind inca la nivel embrionar. Pietele de export reprezinta insa o reala oportunitate si am pornit si o campanie de promovare in special in Grecia�, ne-a declarat vicepresedintele grupului LaDorna. Jean Valvis a mai declarat ca piata de profil din Grecia a crescut anul trecut cu 75% in timp ce grupul LaDorna a si-a majorat vanzarile pe segmentul de profil cu 85%.
Piata de produse ecologice s-a ridicat anul trecut in Europa la 12,5 miliarde de euro, potrivit unui studiu FiBL citat de Jean Valvis. �Exista o piata in devenire pentru produsele BIO. Piata conventionala de alimente creste cu 1,9% in timp ce piata BIO creste cu 200%�, a mai spus presedintele LaDorna. Spre exemplu, in Marea Britanie s-au comercializat in 1995 sapte milioane de l