Aproximativ 681.000 de clienti utilizau, la sfarsitul anului 2006 noile tehnologii de comunicatie
Dupa aproape doi ani de la lansare pe piata romaneasca, telefonia mobila de generatia a treia (3G) a reusit sa atraga numai 3,89% din totalul de aproximativ 17,5 milioane de clienti ai telefoniei mobile. Costurile relativ ridicate la abonamentele 3G, dar si la terminalele compatibile orienteaza aceste servicii in special catre reprezentantii mediului de afaceri.
"Adoptia 3G va fi accelerata foarte mult si de accesibilitatea terminalelor, in momentul in care telefoanele mobile cu capacitati 3G vor fi disponibile utilizatorilor la preturi mai reduse", a explicat, pentru Adevarul, Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.
Si Andra Calin, corporate&data services manager la Orange Romania, estimeaza ca piata 3G se va dezvolta pe masura ce acoperirea retelei 3G va creste, gama de terminale compatibile 3G se va diversifica, iar pretul va deveni accesibil pentru un segment mai mare de clienti.
Cu cinci ani in urma tarilor vest-europene
Serviciile 3G au ajuns in tara noastra cu aproximativ cinci ani mai tarziu fata de tarile vest-europene, iar Vodafone a fost primul operator care le-a lansat, in aprilie 2005.
Cu toate ca intarzierea se resimte, in prezent, in numarul scazut de utilizatori, reprezentantii operatorilor de telefonie mobila sunt de parere ca a prezentat avantajul experientei indirecte al impactului noii tehnologii pe celelalte piete.
"Acest decalaj s-a dovedit in avantajul utilizatorilor romani, deoarece s-au "ars", practic, multe etape pe care pietele dezvoltate au fost nevoite sa le parcurga pana cand investitiile in tehnologia 3G si-au dovedit eficienta si utilitatea", subliniaza oficialul Vodafone.
La sfarsitul lui decembrie 2006, Vodafone numara 298.000 de clienti in reteau