Vânzările de electrocasnice premium cresc, în timp ce produsele poziţionate pe celelalte segmente se confruntă cu o scădere a cererii, din cauza saturaţiei intervenite în piaţă. În România, începe să se contureze tot mai pregnant un segment de consumatori decişi să-şi doteze gospodăriile cu cele mai noi şi performante modele, ca tehnologie, de aparate electrocasnice, unele multifuncţionale. Tendinţa este cu atât mai interesantă, cu cât, per total, piaţa de profil s-
Vânzările de electrocasnice premium cresc, în timp ce produsele poziţionate pe celelalte segmente se confruntă cu o scădere a cererii, din cauza saturaţiei intervenite în piaţă.
În România, începe să se contureze tot mai pregnant un segment de consumatori decişi să-şi doteze gospodăriile cu cele mai noi şi performante modele, ca tehnologie, de aparate electrocasnice, unele multifuncţionale. Tendinţa este cu atât mai interesantă, cu cât, per total, piaţa de profil s-a confruntat cu o scădere a cererii, în comparaţie cu alţi ani, mai ales perioada 2003 – 2005, când puteam vorbi despre un adevărat „boom“ al vânzărilor.
Rezultatele Whirlpool arată o creştere cu 100% pe segmentul de plite vitroceramice, o categorie premium de produse încastrabile. Tot anul trecut, s-a înregistrat şi o creştere semnificativă, de 115%, pe segmentul de „side by side“, aşa-numitele frigidere americane cu două uşi, produse cu un număr impresionant de funcţii. Acestea sunt cele mai performante echipamente frigorifice casnice de pe piaţă şi se comercializează la preţuri specifice produselor de lux.
O altă creştere spectaculoasă pentru Whirlpool, de 90%, s-a remarcat la gama de produse Emotion, o gamă de combine frigorifice premium, care includ panouri de comandă LCD, filtre antibacteriene, mai multe compartimente, cu un volu