Rafael Treguer, directorul de marketing al Automobile Dacia spune, dupa sase saptamani de activitate, ca Romania este a sasea tara ca importanta pentru Renault in prezent.
"Pe langa potentialul Romaniei, importanta pe care o prezinta piata pentru grup a fost motivul pentru care am acceptat conducerea departamentului de marketing. Intram intr-o perioada in care marketingul este mai complicat si tot mai multi competitori vin in Romania. Asa ca cer echipei mele sa asculte piata, clientul, vanzatorul, pentru ca piata se schimba", a declarat Rafael Treguer, director marketing Automobile Dacia.
Asteptarile aliantei Renault Nissan pentru piata autohtona sunt diferite pentru ca in primul rand aici sunt comercializate produse dintr-o alta gama de pret decat cele care sunt introduse pe pietele vest-europene.
"In Romania avem de manageriat doua branduri. In primul rand este vorba de Dacia, pentru ca piata de desfacere pentru Dacia trece de mai mult de 100.000 de masini pe an. Al doilea brand este Renault. Romania este singura tara unde Dacia este cu mult mai importanta decat Renault", a spus Treguer. In Maroc, Brazilia sau Rusia, Logan este produs si comercializat sub brandul Renault.
In acelasi timp, activitatile de promovare a produselor Dacia se desfasoara concertat pe toate pietele pe care marca este prezenta, focusul companiei fiind reprezentat acum de Logan Van, in Romania, prima tara unde s-a lansat, inregistrand circa 500 de comenzi intr-o luna. Pe langa Van, compania are obiective serioase legate de MCV. In primul rand in Franta, prima piata ca volum de export, estimarile de comenzi au fost depasite. La fel si in Germania, unde daca planurile pentru ianuarie au fost de 1.000 de unitati, vanzarile efective au fost de 4.000, potrivit reprezentantului companiei.
Dacia a inregistrat in ianuarie o scadere de circa 38% a vanzarilor pe piata