Din cele peste 250 de agenţii de detectivi particulari înregistrate în România, numai în ultimul an s-au înfiinţat peste 100. Piaţa de profil este impulsionată de cereri precum cele de verificare a loialităţii partenerilor de afaceri sau a angajaţilor. Businessul firmelor de detectivi particulari a înflorit în contextul în care oamenii de afaceri au devenit din ce în ce mai preocupaţi de siguranţa mediului în care îşi desfăşoară activitatea. „Dacă la începu
Din cele peste 250 de agenţii de detectivi particulari înregistrate în România, numai în ultimul an s-au înfiinţat peste 100. Piaţa de profil este impulsionată de cereri precum cele de verificare a loialităţii partenerilor de afaceri sau a angajaţilor.
Businessul firmelor de detectivi particulari a înflorit în contextul în care oamenii de afaceri au devenit din ce în ce mai preocupaţi de siguranţa mediului în care îşi desfăşoară activitatea.
„Dacă la început, în anii ‘95 – 2000, niciuna din cele 20-30 de agenţii existente în toată ţara nu se putea lăuda cu o cifră de afaceri mai mare de 50.000 de euro, acum sume între 100.000 şi câteva milioane de euro reprezintă ceva normal“, spune Maria Bumbaru, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Detectivilor Particulari din România (ANDPR). „Oamenii de afaceri au devenit conştienţi de puterea informaţiei utilizate la timp. În 2006 şi, mai ales, la acest început de an, a crescut spectaculos cererea de investigaţii în domeniul economic. A crescut şi cererea de consultanţă în siguranţa afacerii“, precizează Maria Bumbaru.
La nivelul întregii pieţe, circa 30% din solicitări sunt de natură economică, la egalitate cu cererile privind domeniul privat al persoanei, precum cele legate de divorţuri, copii, infidelităţi. O cincime din clienţi vor dovezi pentru a fi folosite în instanţe sau revendicări de