Pentru Regia Autonoma de Termoficare (RAT) din Cluj-Napoca, o luna dureaza nu mai putin de 37 de zile pe facturi. Compania "E.On Gaz" percepe o "taxa de recorelare" in valoare de 98 de lei in cazul in care tot angajatii acestei societati au estimat gresit consumul de gaz si abonatul cere sa plateasca atat cat a consumat.
Mai mult, Regia Autonoma de Apa si Canalizare din oras percepe taxe chiar si pe strazile unde nu exista canalizare deloc. Daca mai lipsea ceva, "Romtelecom" a calculat pe mai multe luni din anul 2006, la nivel national, facturi la un curs valutar mai mare decat cel al BNR pentru ziua de facturare. Bine ati venit in lumea distribuitorilor de servicii.
"Dumnezeii" facturilor
Distribuitorii de servicii si utilitati care activeaza pe piata clujeana au intrat in atentia inspectorilor Oficiului de Protectia Consumatorului (OPC), care au demarat mai multe controale si au amendat deja cativa dintre distribuitorii care nu au concurenta pe piata.
Directorul acestei institutii, Mircea Avram, a prezentat, ieri, mai multe nereguli grave care apar in facturarea serviciilor pe care cetatenii le primesc pe bani din ce in ce mai grei din partea distribuitorilor.
"Compania «E.On Gaz» a facut, de exemplu, pentru luna decembrie, recorelarea de preturi. Insa, in loc sa recoreleze cu noile tarife doar cantitatea de gaz consumata, acestia au trecut la pretul nou de recorelare o cantitate estimata de ei insisi, mai mare decat era cazul", a explicat Mircea Avram una dintre metodele societatii furnizoare de gaz de a "umfla" facturile.
Potrivit sefului OJPC, acesta este motivul pentru care majoritatea clujenilor au primit facturile pe aceste luni cu minim 40 de lei mai mari decat inainte. Pe de alta parte, "E.On Gaz" percepe o taxa de 98 de