Interesul companiilor din Romania pentru utilizarea relatiilor publice (PR) a crescut foarte mult in ultimii ani, potrivit unui studiu cu privire la modul in care sunt percepute si utilizate serviciile de relatii publice la nivelul companiilor din Romania, realizat de CCRP in colaborare cu Daedalus Consulting.
Astfel, dintre cele 200 de institutii intervievate, 92,4% au confirmat ca folosesc relatiile publice, iar 7,6% au declarat ca intentioneaza sa deruleze asemenea activitati.
Companiile din Romania folosesc PR-ul mai ales in relatiile cu presa
Serviciile de relatii cu media raman cele mai solicitate si la noi in tara, urmate de organizarea de evenimente, programele de comunicare interna, monitorizarea media, monitorizarea situatiilor de criza si programele de CSR.
Peste jumatate dintre cei intervievati au declarat ca utilizeaza relatiile publice atat in mixul de marketing, pentru promovarea marcilor, cat si pentru comunicarea corporativa. 34,6% dintre companii folosesc exclusiv comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc numai comunicarea de marketing.
Pentru ce folosesc companiile activitatile de relatii publice?
Doua treimi din companii mizeaza pe continuitatea activitatii de relatii publice, in vreme ce 31,9% folosesc PR-ul ca instrument de comunicare ocazional, cand il considera necesar. Mai mult, 62,4% dintre companii considera ca activitatea de PR trebuie sa fie continua pentru a avea eficienta.
Companiile din Romania au identificat cinci categorii de utilizare a activitatilor de relatii publice - crearea unei imagini favorabile a companiei, sustinerea produselor si serviciilor prin comunicare, crearea unei reputatii a companiei, implicarea si motivarea angajatilor si gestiunea situatiilor de criza.
Tipurile de servicii solicitate de companii agentiilor de PR