În 2006, vânzările de medicamente prin farmacii au depăşit un miliard de euro, cu 25 la sută mai mult faţă de 2005 se arată într-un raport al companiei de cercetare Cegedim. 80 la sută din medicamente s-au vândut prin farmacii, iar restul de 20 la sută s-au consumat prin spitale. Cele mai vândute medicamente au rămas cele cardiovasculare, care au depăşit la sfârşitul anului trecut un miliard de lei, cu peste 32 la sută mai mult faţă de 2005. Pe poziţiile următoare se plasează medicamentele antiinfecţioase sistemice şi cele pentru tubul digestiv şi metabolism. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de medicamentele pentru sânge şi organe hematoformatoare, de peste 33 la sută. Clasamentul companiilor farmaceutice a fost dominat în 2006 de GlaxoSmithKline, cu vânzări de peste 440 milioane lei, reprezentând o cotă de piaţă de 8,1 la sută. Pe următoarea poziţie s-a plasat Hoffman LaRoche, cu o cotă de piaţă de 7,1 la sută. Pe poziţia a treia se află Sanofi-Aventis (6,4 la sută). Poziţia a cincea este adjudecată de Pfizer, cu 5,9 la sută, iar pe locul al şaselea se află compania Servier. În topul celor zece firme farmaceutice se regăsesc şi trei producători români: Zentiva, care se află pe locul al şaptelea, urmată de Terapia şi Antibiotice Iaşi. Raportul Cegedim mai arată că piaţa farmaceutică din România va creşte în 2007 cu 15 la sută, dar va fi în scădere faţă de nivelul înregistrat în 2006, de 19,2 la sută. (I.O.)
În 2006, vânzările de medicamente prin farmacii au depăşit un miliard de euro, cu 25 la sută mai mult faţă de 2005 se arată într-un raport al companiei de cercetare Cegedim. 80 la sută din medicamente s-au vândut prin farmacii, iar restul de 20 la sută s-au consumat prin spitale. Cele mai vândute medicamente au rămas cele cardiovasculare, care au depăşit la sfârşitul anului trecut un miliard de lei, cu peste 32 la sută mai mult faţă de 2005. Pe