Transavia a consemnat un profit de 5,5 milioane de euro, iar Agricola a atins o valoare de peste două milioane de euro Afacerile principalilor producători de carne de pasăre de pe piaţa Transavia a consemnat un profit de 5,5 milioane de euro, iar Agricola a atins o valoare de peste două milioane de euro Afacerile principalilor producători de carne de pasăre de pe piaţa românească nu au înregistrat anul trecut scăderi ale marjelor de profitabilitate cum ar fi fost de aşteptat, în contextul apariţiei gripei aviare, ci dimpotrivă. Chiar şi pe fondul acestei crize, profiturile agenţilor economici din domeniu s-au situat la niveluri similare celor din 2005 sau chiar mai mari. Deşi a avut o cifră de afaceri mai scăzută decât în 2005, ajungând în 2006 la valoarea de aproximativ 64 milioane de euro, de la circa 84 milioane de euro, compania Agricola Bacău a consemnat un profit în creştere de la peste un milion de euro în 2005, la peste două milioane de euro, la sfârşitul anului trecut. De cealaltă parte, bilanţurile contabile ale principalului competitor al firmei băcăuane, Transavia Alba Iulia, indică o cifră de afaceri de 42 milioane de euro, de la 40 milioane de euro în 2005, şi un profit constant, respectiv 5,5 milioane de euro. Pentru anul în curs, Transavia îşi propune o creştere a cifrei de afaceri până la 50 milioane de euro, iar profitul este estimat să atingă la finele anului valoarea de aproximativ 8 milioane de euro. Investiţii în creştere, de ambele părţi Chiar dacă piaţa cărnii de pui s-a confruntat în 2006 cu cea mai intensă criză din istoria sa, Transavia a continuat să se dezvolte şi să-şi consolideze poziţia în industria din care face parte. "De la 7 milioane de euro, investite în 2005, în 2006, volumul investiţiilor a crescut semnificativ, depăşind nivelul de 11 milioane de euro", a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele Transavia, Ioan Pop