Aeroportul Baneasa nu va mai fi, peste zece ani, destinat zborurilor low-cost, care in acest moment asigura cea mai mare parte din venituri, cursele operatorilor care practica tarife scazute urmand sa fie mutate la Alexeni, in judetul Ilfov.
"Facem pregatirile necesare pentru ca operatorii low-cost sa se mute treptat la Alexeni, un aeroport care va fi dezvoltat in urmatorii sapte-zece ani, urmand ca la Baneasa sa ramana doar cine va putea sa plateasca tarifele de operare care vor fi majorate", a spus Radu Berceanu, ministrul transporturilor.
Astfel, distanta mica fata de oras care va scadea si mai tare odata cu dezvoltarea noilor proiecte rezidentiale ar putea sa-l transforme mai degraba intr-un aeroport de lux.
"Aeroportul Baneasa poate fi utilizat pentru curse charter si pentru traficul premium, cum se intampla si in alte aeroporturi europene situate in interiorul oraselor", a spus Oliver Jankovec, directorul general al filialei europene a Asociatiei Aeroporturilor Internationale (ACI Europe).
Si in alte orase, precum Londra, exista aeroporturi mai apropiate de zona rezidentiala, pe care se platesc taxe mai mari.
"Una dintre solutiile pentru aeroportul Baneasa ar putea fi transformarea lui in aeroport de lux, la fel cum se intampla si in Londra, de exemplu, unde de pe aeroportul situat mai aproape de oras opereaza numai curse de lux, in timp ce taxa de aeroport este de cateva ori mai mare decat pe Heatrow", spunea Mihai Ghyka, directorul general al producatorului de bere Interbrew, in cadrul sedintei ZF Expert de joia trecuta. In cadrul ZF Expert managerii companiilor din diverse domenii stabilesc subiectele zilei.
Printre alte scenarii posibile pentru Baneasa ar putea fi transformarea lui in aeroport militar, pentru ca in momentul de fata nu exista un aeroport separat pentru avioanele militare, sau intr-un proiect imobiliar, tin