Chiar daca vorbim despre un business de proportii sau de o mica afacere care abia acum ia avant, liderul este cel care va \'dicta\' succesul. Toti putem fi lideri insa nu neaparat buni. Nu trebuie sa te nasti cu aceste calitati ci le poti dobandi in timp. In suficient de mult timp.
1. Planurile unui lider
Esenta leadershipului este mai degraba proactiva decat reactiva. Ce caracterizeaza un bun lider? Se spune ca inteligenta emotionala face 60% din toata treaba, ducand implicit la o afacere de succes.
Multi stiu ca inteligenta emotionala este un factor important in afaceri dar putini sunt cei care iau masuri si se preocupa de cultivarea ei. Din pacate, in multe companii din intreaga lume, cunostintele angajatilor nu sunt atat de vaste in ceea ce priveste aceasta inteligenta emotionala, desi cunostintele lor generale pot fi dintre cele mai bune. Sa stii sa-ti manageriezi echipa si sa obtii rezultatele dorite acesta, este foarte important, dar diferit. Sa stii sa generezi un feed-back si sa o faci in asa fel incat sa mentii o relatie productiva, apartine de asemenea unui alt domeniu de studiu.
Trainingurile specializate genereaza un impact major asupra business-ului in momentul in care 'invatacelul' este capabil sa faca conexiuni dar mai ales cand este provocat sa faca fata unor dead-line-uri si situatii critice, care apar de multe ori la locul de munca. Diferenta consta in a stii ce sa faci si a face, pur si simplu, acel lucru.
Bine-nteles, un lider trebuie sa se descurce foarte bine in situatii de criza dar asta nu inseamna ca va sta mereu sa se gandeasca cum sa dezvolte strategii pentru a iesi din viitoarele situatii limita. Leadership-ul implica descoperirea eventualelor probleme si rezolvarea acestora inainte ca ele sa ia proportii. Un lider bun analizeaza, face planuri si le adapteaza noilor circumstante si oportunitati.
2. L