Comitetul european al companiei aviatice Airbus a confirmat ieri dupa-amiaza ca va pune in aplicare planul de restructurare, denumit Power8, care prevede suprimarea a 10.000 de locuri de munca si vanzarea sau cesionarea a sase unitati de productie din Europa.
Reducerile de locuri de munca vor fi impartite in proportie de 50-50 la suta cu companii subcontractante. Trei unitati de productie - de la Saint-Nazaire (Franta) si Varel si Laupheim (Germania) - vor fi vandute, iar alte trei - de la Méaulte (Franta), Nordenham (Germania) si Filton (Marea Britanie) - vor fi cesionate unor "parteneri de risc", ca parte a planului de finantare a productiei de materiale compozite.
Prezentat ca un plan de redresare a companiei, Power8 are ca obiectiv economisirea a doua miliarde de euro anual incepand din 2010 si degajarea din buget a cinci miliarde de euro, pentru a se compensa intarzierile inregistrate in fabricarea avionului gigant A380 si scaderea valorii dolarului, moneda de referinta in aeronautica. La acestea se adauga si decalajele fata de principalul concurent, Boeing, care a anuntat recent ca devanseaza planurile de lansare comerciala a noului sau aparat lung-curier, Boeing 787, viziunea companiei americane a avionului viitorului.
Ca parte a restructurarii, s-a hotarat ca noile avioane A350 sa fie asamblate la uzina din Toulouse, uzina din Hamburg urmand sa preia in totalitate asamblarea aparatelor de tip A320.
Sindicatele au reactionat cu vehementa la planul Power8, despre care au prezis ca va duce la ruina Airbus. Inca de marti, cei 1.300 de salariati de la uzina din Méaulte (nordul Frantei), propusa pentru cesiune, au incetat lucrul, protestul lor continuand si ieri.
Parisul "nu stie sa isi protejeze industria", a declarat liderul sindicatului majoritar in uzinele Airbus din Franta, referindu-se in special la decizia de a se muta asa