Opel Astra Classic, sau noul Opel Astra, Fiat Punto Classico, sau Fiat Grande Punto, Skoda Octavia Tour, sau Skoda Octavia II? Acestea sunt intrebarile cu care s-au confruntat majoritatea celor care si-au dorit un automobil de import, pentru ca acum schimbarea de generatie se pare ca nu mai implica scoaterea din fabricatie a modelului precedent.
Dilema si punctul de vedere ale consumatorului nu sunt insa impartasite si de constructor si implicit de importator. Noua generatie se pare ca este privita ca un model cu totul nou, nu ca "o noua generatie", iar asta nu o spun doar dealerii, ci si cifrele de vanzari. La multe modele vanzarile generatiei anterioare nu au fost influentate de aparitia unui nou model, motivele fiind conservatorismul clientului, succesul generatiei anterioare, sau poate calitatea fabricatiei mai buna (un model care se afla in fabricatie de mai mult de 5 ani va inregistra mai putine defecte de fabricatie decat unul proaspat lansat). Daca Punto Classico in prezent nu mai este oferit, Octavia Tour si Astra Classic inca domina topurile modelelor de import.
In 2006 Opel Astra Classic s-a comercializat in 6.103 unitati, in timp ce noul Astra in 2.326 unitati. Aceste valori l-au clasat pe Astra Classic pe locul trei la categoria compacta la importatori, in timp ce noul Astra a ajuns doar pe locul noua. Ambele au totalizat 8.429 unitati, inregistrand o cota de 16,6% in segmentul C.
In ianuarie 2007, Astra Classic s-a clasat pe locul patru in segmentul compact, cu o cifra a vanzarilor de 330 de unitati - cu 102,5% mai mult decat in ianuarie 2006. Noul Astra, in schimb, a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 58,5% fata de decembrie 2006 si cu 40% fata de ianuarie 2006.
Dar in spatele succesului lui Astra Classic nu s-a aflat doar renumele constructorului. Ci si ofertele promotionale derulate de dealeri. "Pentru Astra Classic am crea