Ieri, la sediul Instituţiei Prefectului - judeţul Braşov a avut loc instruirea primarilor din judeţ în vederea organizării alegerilor europarlamentare, care vor avea loc în data de 13 mai. În judeţul Braşov au fost numerotate şi stabilite secţiile de votare, 475 la număr. Tot ieri, primarii au fost atenţionaţi ca până la data de 14 martie să-i anunţe pe toţi cetăţenii din ţările Uniunii Europene, că au dreptul de a vota în România şi că pot depune pentru aceasta câte o cerere la primăriile localităţilor unde domiciliază.
„Trebuie să aveţi mare grijă ca în cererea depusă să fie menţionat consimţământul său cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal de către Autoritatea Electorală Permanentă şi de către alte autorităţi publice cu atribuţii electorale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date”, le-a spus prefectul Aurelian Danu primarilor aflaţi la şedinţă.
Sub consemn în primării
Până la începerea campaniei electorale, cel mai târziu la data de 12 aprilie, primarii vor stabili, prin dispoziţie, locurile speciale de afişaj electoral. Iar din 13 aprilie, începe campania electorală. O altă obligaţie a primarilor este ca până în data de 2 mai să amenajeze şi să utileze toate secţiile de votare. Cu trei zile înainte de alegeri, trebuie depuse listele speciale cu alegători, iar cu o zi înainte de alegeri vor primi ştampilele şi celelalte materiale necesare votării.
Iar în ziua alegerilor, primarii şi viceprimarii trebuie să fie prezenţi la sediul Primăriei, pentru a asigura permanenţa funcţionării compartimentelor şi serviciilor din aparatul propriu în vederea soluţionării oricăror probleme care pot apărea în derularea votării. „Pe data de 27 martie ne vom reîntâlni aici, în aceeaşi formulă, pentru