Piata romaneasca de retail modern a reusit, cu certitudine, sa surprinda in mod pozitiv. Dinamic nu doar din perspectiva planurilor de extindere ale operatorilor, cat mai ales prin investitiile de pana acum, segmentul de retail promite profitabilitate in ritm sustinut. Fiind adjudecat pentru cativa ani de doua companii franceze, Carrefour si Cora, segmentul de hipermarket are acum mai multi jucatori gata sa isi imparta piata.
Un an de referinta in retailul modern autohton a fost anul 2005, cand au avut loc o serie de deschideri de unitati, dar a fost marcat in acelasi timp si de patrunderea unor noi operatori.
Chiar daca reprezentanta romaneasca a fost infiintata cu doi ani mai devreme, operatorul german de hipermarketuri Kaufland a deschis prima sa unitate dintr-o serie impresionanta in 2005.
Ritmul accelerat de expansiune a retelei pe piata romaneasca va fi continuat si anul acesta. Daca pana in momentul de fata retailerul german este prezent in Romania cu 20 de unitati, dintre care doua deschise la inceputul anului, planurile de extindere Kaufland presupun "deschiderea a 10-15 noi magazine in intreaga tara" pana la finele anului, ne-a declarat directorul general al operatiunilor Kaufland pe piata autohtona, Günter Grieb.
Cunoscut drept hipermarket cu politica de discount, principalii concurenti ai Kaufland sunt, conform lui Günter, Carrefour, real,-Hypermarket si Billa.
Oferta de produse, dintre care 85% provin de pe piata autohtona, se adreseaza tuturor tipurilor de consumator, specifica directorul pe Romania.
Investitiile Kaufland pe piata romaneasca nu se rezuma doar la magazine, nemtii detinand si un centru logistic la Ploiesti, iar investitiile in acest sens nu vor intarzia sa apara daca viteza de expansiune se va mentine la parametri ridicati si succesul in vanzari va avea un fagas asteptat, afirma Günter.
Du