Proprietarii de spatii comerciale stradale prefera inchirierea locatiilor catre institutii financiare sau lanturi de farmacii, datorita puterii financiare ridicate si a contractelor semnate pe termen lung.
Chiriile in spatiile comerciale stradale au crescut cu circa 20-30% in ultimul an, chiar si mai mult in zonele periferice, potrivit companiei de consultanta imobiliara Colliers, care considera ca alaturi de banci, pentru cele mai bune spatii comerciale se lupta lanturile de farmacii, operatorii de telecomunicatii si cazinourile.
"Peste 100 de unitati bancare noi au fost deschise anul trecut in Bucuresti. Suprematia in topul celor mai active banci in 2006, dupa numarul de unitati deschise, se disputa intre BRD, Bancpost si BCR", declara Alexandru Preda, retail broker in cadrul companiei de consultanta imobiliara Colliers.
In timp ce bancile mari opteaza, in general, pentru achizitionarea spatiilor in care isi desfasoara activitatea, bancile ceva mai mici reprezinta chiriasi cheie in portofoliul proprietarilor de spatii comerciale pozitionate strategic.
"BCR, BRD sau Raiffeisen sunt interesate mai mult de cumpararea spatiilor, doar 30-50% din spatiile lor fiind inchiriate. Restul bancilor au in proportie de 95% spatii inchiriate in portofoliul lor. Dintre acestea din urma se distinge ca foarte activa Banca Transilvania", declara Daniel Nistor, senior broker al departamentului de retail in cadrul companiei de consultanta imobiliara Eurisko.
Pe de alta parte, in ultimii trei ani, la nivel national au fost deschise peste 1.000 de farmacii, potrivit Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, ca urmare a campaniilor agresive purtate de lanturile farmaceutice de pe piata.
Dupa ce in urma cu cativa ani, bancile solicitau spatii de circa 250 de metri patrati pentru deschiderea unei noi sucursale, tendinta este de diminuare a suprafetelor ne