Conceptul "Romania-Fabulospirit", pe baza caruia Romania si-ar putea incepe o ofensiva de imagine prilejuita de aderarea europeana, ar putea primi unda verde din partea Executivului la sedinta de Guvern de miercurea viitoare.
In asteptarea aprobarii de catre Guvern a conceptului "Romania-Fabulospirit", Ministerul Afacerilor Externe a dorit sa raspunda nelamuririlor si obiectiilor aparute dupa prezentarea, saptamana trecuta, a acestei variante de a le transmite europenilor cine este Romania si cu ce se poate lauda.
POVESTE DE SUCCES. Intr-o incercare de a explica ce inseamna "Fabulospirit" si pe ce s-ar putea baza incercarea Romaniei de a se face cunoscuta intr-o lumina pozitiva, reprezentantul firmei Gav/Scholz & Friends, care a propus acest concept, a mers pe ideea de poveste de succes. Astfel, potrivit lui Lucian Georgescu, Romania se va prezenta ca o casa nationala de productie, care a realizat cateva istorii de succes: zborul (prin Henri Coanda, care a realizat primul zbor cu un avion cu reactie), infinitul (prin Constantin Brancusi si a sa "coloana a Infinitului"), echilibrul (prin Nadia Comaneci) sau monumentele naturale (exemplificate prin "Sfinxul" de pe Varful Omu). Aceste simboluri ale spiritului romanesc ar urma sa fie valorificate printr-o serie de printuri si de spoturi de televiziune. "Fabulospirit este un prilej de a vorbi despre povestile de succes, cu elemente cunoscute sau inca necunoscute. Despre spiritul creativ, inovativ, ancestral si alura mitica de geneza", a explicat Lucian Georgescu.
El a subliniat ca nu s-a incercat crearea unei marci a Romaniei si ca rolul campaniei este de a comunica despre Romania, tema fiind valorile spiritualitatii romanesti. Asta pentru ca, spune Georgescu, exista prea multe puncte de vedere despre ce este specific romanesc si, orice s-ar fi ales, unanimitatea ar fi fost imposibila. Desi elementele pr