Incepind de astazi, brailenii care doresc sa sesizeze Inspectoratul Judetean de Jandarmi (IJJ) Braila cu privire la diverse infractiuni pot apela numarul unic de urgenta 112, sistem la care, ieri, au fost conectate toate dispeceratele de jandarmi din tara. Inaugurarea oficiala a avut loc in prezenta inspectorului sef al IJJ Braila, col. Vasile Silion, a sefului Oficiului Judetean de Telecomunicatii Speciale Braila, col. Mihail Balaban si a sefului Biroului 112 Braila, mr. Petru Popa. Pentru o anumita perioada, numarul taxabil de urgenta al Jandarmeriei, 956, va functiona in paralel cu numarul 112, pentru ca brailenii sa fie informati despre modificare si sa se obisnuiasca cu acest lucru.
Din punct de vedere tehnic, dispeceratul Jandarmeriei a fost dotat cu un calculator, cu aplicatiile necesare pentru prelucrarea apelurilor de urgenta, si au fost stabilite legaturile de comunicatii necesare. Au fost instruiti si operatorii jandarmi, iar Serviciul de Telecomunicatii Speciale si Jandarmeria Romana au stabilit modul de operare si au introdus datele necesare bunei functionari a noului sistem privind tipurile de evenimente ce sint de competenta Jandarmeriei, zonele de responsabilitate si planurile de actiune pentru fiecare dintre potentialele evenimente. "La numarul 112 vor raspunde operatorii de la centrele de preluare a apelurilor de urgenta care, dupa filtrare si stabilirea competentelor, vor transmite apelul catre Jandarmerie, daca sesizarea este de competenta noastra, dar si daca apelantul solicita in mod expres interventia jandarmilor. La momentul de fata, indexul cu sesizarile de care raspundem este destul de restrins, dar in curind se vor mari competentele, de asa natura incit Jandarmeria sa realizeze activitatile pentru care a fost creata", ne-a precizat inspectorul sef al IJJ Braila, colonelul Vasile SIlion.
Conectarea Jandarmeriei Romane l