Am fost saptamina trecuta la o lansare de carte. F&F, evident. Nu s-a vorbit numai despre acea carte, ci si despre planuri, perspective, colaboratori, blog-uri, site-uri etc.
N-a iesit rau lansarea, am vazut si lansari cu mai mult succes, dar si lansari triste, cu cinci prieteni ai autorului/traducatorului/editorului. A fost insa un bun prilej pentru a-mi pune citeva intrebari, pentru a incerca sa gasesc citeva raspunsuri.
Cine are nevoie de lansarile de carte, cu ce scop se organizeaza, cine are de cistigat din ele?
Sint lansari care au ca subiect carti scoase pe piata chiar in acea zi. E mai usor de organizat asa ceva la tirguri, unde cartile se scot din cutii si se intind pe mese. Pentru a face asa ceva intr-o librarie e nevoie de mai multa organizare si, mai ales, de sincronizare. Pentru ca sint niste acte de facut, preluarea cartilor, inregistrarea lor, lipirea pretului pe coperta a patra... De obicei, in librarii se lanseaza carti care sint deja pe piata de ceva vreme, carti ai caror autori sint de fata...
Cartea pentru care ne-am adunat zilele trecute este pe piata de vreo luna. Se presupune ca fanul F&F si-a cumparat-o deja si, in acest caz, pot sa-mi pun intrebarea: de ce-a mai venit? Autorii n-au fost de fata (era o traducere), libraria nu a acordat reducere de pret... Si aici intervine o particularitate a publicului de carti F&F. Acest public nu este doar al cartii respective, ci exista un public al colectiei, al editurii.
Vin la lansari cititori care cumpara in general tot ce apare in domeniul F&F la editura respectiva. Cititori care s-au obisnuit cu nivelul calitativ al cartilor publicate de editura in cauza si pentru care aparitia unui nou volum in serie sau colectie este o garantie a calitatii.
imi amintesc de fani F&F de la inceputul anilor ’90, cind era in mare voga colectia „Nautilus“ a editurii Ne