foto: Cotidianul
In lumea virtuala se vind terenuri, bauturi, sex virtual, cladiri sau insule, pentru dolari reali, si exista chiar milionari ridicati dintre utilizatori. Corporatiile vor sa faca Internet 3D dupa chipul si asemanarea Second Life.
Corporatiile vor sa faca Internet 3D dupa modelul Second Life, tarimul in care oricine poate ajunge milionar in dolari.
Second Life a trecut de stadiul de joc online. Acum este o comunitate in toata regula, unde se cumpara terenuri, se construiesc cluburi de noapte, terenuri de golf si cladiri de birouri. Firme de talia IBM, Nike, Toyota sau ABN Amro fac deja afaceri in aceasta lume virtuala, unde moneda locala, dolarul Linden, poate fi convertita in dolari americani, la o paritate de 1 la 1.
Exista deja locuitori ai tarimului digital care au venituri lunare de peste 1.000 de dolari. Exista si milionari, antreprenori care fac afaceri imobiliare si care au angajat oameni in lumea reala pentru a face fata succesului.
Corporatiile fac curte platformei pe care vor sa construiasca Internetul 3D, vazind oportunitatea de a vinde produse si servicii in timp ce oamenii socializeaza in corpul unor personaje animate create de ei insisi.
350 de oameni lucreaza deja full-time pentru companiile din Second Life, iar numarul locuitorilor si al afacerilor creste, in lumea virtuala rulindu-se deja zilnic, in medie, 600.000 de dolari.
Anul trecut, in noiembrie, in Beijing, IBM a adunat 2.000 de angajati, alti 5.000 urmarind intilnirea pe Internet, pentru a dezvalui o serie de initiative globale referitoare la stocare digitala, banking fara sucursale si altele, relateaza „Fortune Magazine“.
In timpul prezentarii, presedintele IBM, Sam Palmisano, s-a dus la un PC asezat pe scena, a intrat in lumea virtuala numita „Second Life“ si a luat comanda personajului asemana