Eveniment > 3GSM Reunita la 3GSM, industria telecomunicatiilor cauta solutii pentru a convinge utilizatorii sa consume divertisment pe telefonul mobil
Publicitatea si industria sexului vor sa-si faca loc pe telefonul mobil. Tehnologia 3G nu a prea reusit sa convinga utilizatorii celularelor sa plateasca facturi mai mari. Cauzele sunt multiple: continutul e cam sarac, iar preturile ridicate, data fiind calitatea video redusa permisa de ecranul telefonului mobil si viteza de transmisie a datelor. Cel putin asa sustine un studiu comandat de Tellabs la sfarsitul anului trecut. 45% dintre utilizatorii europeni ai serviciilor video pe telefonul mobil s-au plans de pretul ridicat, iar 24% au renuntat sa se mai uite la tv pe mobil ori sa descarce videoclipuri din cauza calitatii reduse a imaginilor si problemelor de conectare.
TRANSMISII Pe partea tehnica, salvarea pare sa vina din partea transmisiilor HSDPA (la o viteza de doua ori mai mare decat prin 3G). Cand vine vorba de continut, problema incepe sa se complice. Salvarea pare sa vina tocmai din partea industriei publicitatii. Principiul este acelasi ca in televiziunea clasica - e gratis, dar trebuie sa suporti pauzele publicitare. Daca nu vrei reclame, iti faci abonament la un canal precum HBO. Prin acest sistem, pretul serviciilor ar trebui sa scada dramatic.
Incercand sa profite de pe urma omniprezentei celularului si interactivitatii oferite de conexiunea mobila la internet, industria sexului intinde o mana de ajutor operatorilor de telefonie mobila. La editia de anul acesta a Congresului 3GSM, furnizorii de continut pentru adulti au ocupat o suprafata generoasa in hala 7, intrecandu-se in oferte care mai de care mai "apetisante" pentru operatori.
Ramane de vazut ce companii de telefonie mobila vor fi dispuse sa-si asocieze imaginea construita cu zeci de milioane de euro cu furnizorii de conti