Cele mai cautate masini de lux pe piata neagra a autovehiculelor au fost, in primele 2 luni, marcile BMW si Mercedes, iar la autoturismele de categorie mijlocie ponderea a fost detinuta de Audi si Rover. Potrivit informatiilor furnizate de Inspectoratul General al Politiei Romane, in perioada amintita au fost recuperate 19 masini furate din strainatate a caror valoare de catalog se ridica la aproximativ 500.000 euro.
Cele mai multe autoturisme furate au fost depistate la frontiera cu Republica Ungaria si in zonele de competenta ale Directiilor PF Iasi si Constanta. Pentru identificarea si indisponibilizarea autoturismelor reclamate ca fiind furate in diverse tari din UE, sub supravegherea directa a Parchetelor, politistii de frontiera au colaborat cu ofiterii italieni si germani, realizand un schimb operativ de date si informatii. Totul a fost justificat de internationalizarea retelelor de trafic si chiar extinderea lor pana in spatiul ex-sovietic.
Retelele sunt organizate pe doua tipuri, respectiv specializate in furtul autoturismelor de lux si cel al autoturismelor de categorie mijlocie, care la randul lor sunt organizate in entitati mai mici, impartite in diferite grupuri. O ierarhizare a gruparii, spun anchetatorii, ar putea fi facuta astfel: grupa de recunoastere identifica masinile corespunzatoare "cererii", grupa tehnica confectioneaza documentele false, grupa de transport trece masinile peste granite, grupa de valorificare vinde masinile de lux. Ca moduri de operare, cele mai raspandite sunt fraudele la asigurari, care se comit cu acordul proprietarului. In aceasta situatie, masina este transportata in alta tara, "spalata" prin vanzari succesive si ulterior declarata ca fiind furata chiar de catre proprietar. Pentru furtul la comanda, deturnarea sau frauda la firmele de inchirieri se racoleaza o persoana fara posibilitati materiale care, contra un