In anii ?90, Cosmin Paulescu a fost, probabil, artistul cel mai solicitat sa performeze, chiar cu inocente exhibitioniste, la varii manifestari ale centrelor de "dezghet" din arta noastra contemporana.
Acum, dupa varsta de 30 de ani, pictorul monumentalist "s-a asezat" la catedra si in viata de familie. Apoi si-a teoretizat placerea de a lucra cu inepuizabilele noi materiale recuperabile si pofta de a deturna sloganuri, tabuuri culturale si "branduri". A comis si o teza pe tema libertatii de a manevra materiile artificialului (care ne inconjoara) insotita de reluarea intr-o serie expozitionala a temei Hartii Romaniei. Sunt fotoprinturi de mari dimensiuni, dupa "scene de gen profesionale" (zidari, tarcovnici, fotbalisti...). Cozo (adica seful catedrei de arta murala de la Universitatea de Arte din Bucuresti) alaturi de micul sau fiu, costumati a pantomima sociala, se proiecteaza peste harta Romaniei, decorata aferent profesiilor evocate prin acumulari obiectuale. Prin 1996, harta nationala era umpluta de Cozo cu familiarele si "ochioasele" gunoaie urbane paleoconsumiste, harta pecetluita cu trei farase ros-galben-albastre.
Dupa mai bine de zece ani de event, adica eveniment performativ sau performing art, simpaticul Cozo si-a apropriat si o Fabrica. La a patra expozitie personala in 2004, "actorul plastic" a semnat, la galeria multimedia de la Hanul cu tei, o expozitie personala in care nu apare de data aceasta pe afis, intr-unul dintre deghizamentele sale cu poanta. Apare doar desenul elementar si cursiv al unei fabrici cu cos. Autorul ne lamureste, printr-un text declarativ aflat pe peretele intrarii in mica sala de expozitie, ca este vorba de o fabrica adevarata, acum defuncta, cu o anume glorie in vechiul regim. Fabrica de pantofi "Dambovita", devenita firma "Exotica" de importuri orientale pentru decoratiuni interioare, a intrat in coliz