"Am plecat intr-o calatorie de afaceri si mi-am uitat cartile de vizita acasa. Printati carti de vizita aici la hotel?"; "Puteti sa-mi rezervati doua bilete la simfonia din Berlin? Da, stiu ca suntem la Londra."; "Plec in Japonia cu afaceri. Puteti sa-mi dati un telefon mobil pentru perioada in care stau acolo? " - acestea sunt cateva dintre cele mai cuminti cereri ale turistilor de top.
Iar hotelurile care ii cazeaza sau agentiile de turism cu ajutorul carora au planificat sejurul incearca sa se ridice la asteptarile lor. Asa ca au lansat zeci de oferte de nerefuzat cum ar fi "restaurantele cu o singura masa" sau "turul Italiei intr-un Ferrari". Rezervari la restaurant, bilete la spectacole exclusiviste, aranjamente florale, programari la spa, servicii profesioniste de traducere, informatii despre cluburile de sanatate din zona.
Toate acestea au devenit beneficii obisnuite oferite de hotelurile high-end. Turistii cu conturi bogate au inceput sa aiba din ce mai multe pretentii atunci cand vine vorba de calatorii, fie ele in interes personal sau de serviciu. Iar resorturile nu au avut de ales decat sa se ridice la asteptarile acestora si sa indeplineasca dorinte uneori practic imposibile si, cu siguranta, unice cum ar fi gasirea unor carti foarte rare, obtinerea de bilete la concerte "hard-to-get" sau rezervari la cele mai exclusiviste cluburi de golf, unde se intra doar pe baza de abonament.
Cantaretii faimosi, fetele regale si proprietarii de companii de miliarde de dolari stiu diferenta dintre impresionant si sublim. Daca sampania nu este racita exact cat trebuie, lenjeria de pat nu se potriveste cu restul camerei, bagajul nu este tratat asa cum trebuie sau cafeaua de dimineata nu este acel soi venezuelean foarte scump si rar, oaspetii pot foarte bine sa-si ia cardurile doldora si accesoriile Bottega Veneta si sa se mute la hotelul de langa. @