- Diverse - nr. 42 / 2 Martie, 2007 Din punct de vedere al Legii referendumului, "referendumul din judetele Harghita, Covasna si Mures" nu este un referendum, ci eventual un sondaj de opinie, dar care a fost botezat astfel fiindca s-a urmarit politizarea actiunilor. El este un act politic contrar Constitutiei si legilor dupa cum voi arata in continuare. Referendumul este o institutie a statului, reglementata prin legi speciale si printr-o deontologie riguroasa. El nu poate fi utilizat in afara vointei statului, fiindca cel care l-ar utiliza s-ar face vinovat de lovituri aduse acestuia. Voi enumera cateva din legile care interzic organizarea de referendumuri de catre structuri civice sau de catre organizatii ale minoritatilor nationale in afara cadrului statal: Legea referendumului nr. 3/2000, Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, Legea prefectului nr. 304/2004, Legea privind organizarea adunarilor publice locale nr. 60/1991, Legea privind asociatiile si fundatiile nr. 246/2005 si Legea partidelor politice. Pe de alta parte, Constitutia Romaniei, prevede: Art. 30 alin.(7): "Sunt interzise de lege defaimarea tarii si a natiunii, indemnul la razboi de agresiune, la ura nationala, rasiala, de clasa sau religioasa, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenta publica, precum si manifestarile obscene, contrare bunelor moravuri." Art. 40 alin.(2): "Partidele sau organizatiile care prin activitatea lor militeaza impotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranitatii, a integritatii sau a independentei Romaniei sunt neconstitutionale". Art. 152 alin.(1): "Dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, independent, unitar si indivizibil al statului roman, forma republicana de guvernamant, integritatea teritoriului, independenta justitiei, pluralismul democratic si limba oficiala nu pot forma ob