Compania Deutsche Telekom, cel mai mare operator de telefonie al Europei, a raportat primele pierderi financiare, dupa mai mult de doi ani de zile. Rezultatele dezamagitoare ale companiei au fost generate de faptul ca peste jumatate dintre clientii Deutsche Telekom au renuntat la serviciile operatorului telefonic, dar si de costurile ridicate pe care le-a implicat operatiunea de reducere a fortei de munca, scrie Bloomberg.
Compania a avut o pierdere neta de 898 de milioane de euro (1,2 miliarde de dolari) in trimestrul al patrulea al anului trecut, comparativ cu perioada similara din 2005, cand germanii inregistrau un profit de 991 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat al Deutsche Telekom, remis Bloomberg. Vanzarile au avansat cu 2,4%, la 15,9 miliarde de euro. De asemenea, profitul EBITDA al DT pe 2006 (consemnat inainte de Dobanzi, Impozite, Depreciere si Amortizari) a scazut cu 18,9%, la 16,3 miliarde de euro, scrie Financial Times. Veniturile companiei au crescut cu 2,9%, la 61,3 miliarde de euro. In Germania, insa, veniturile operatorului de telecomunicatii au inregistrat o scadere de 5 procente, comparativ cu avansul de 13,6 consemnat de afacerile din afara Germaniei. Profitul net a pierdut 43,4%, ajungand la 3,2 miliarde de euro.
Rene Obermann, care l-a inlocuit pe Kai-Uwe Ricke din functia de CEO al companiei de telecomunicatii, in noiembrie 2006, isi propune sa reduca nivelul costurilor cu doua miliarde de dolari, pentru a contracara pierderea care dureaza de patru ani, in ceea ce priveste vanzarile de servicii de telefonie fixa. In tot acest timp, clientii Deutsche Telekom au migrat fie spre Vodafone Group, fie spre Telecom Italia. Obermann a declarat ieri ca ar putea accelera procesul de redresare a companiei, prin efectuarea de achizitii a altor operatori de telefonie mobila.
“In viitorul apropiat, compania ar trebui sa se conc