Planul de restructurare a grupului american Ford, denumit Way Forward, necesita costuri totale de 11,18 miliarde de dolari, cea mai mare parte a cheltuielilor fiind destinate programului de disponibilizari, estimeaza producatorul auto, citat de Reuters. Din totalul costurilor de reorganizare, compania a cheltuit anul trecut 9,98 miliarde de dolari, diferenta urmand sa fie utilizata in primul trimestru al acestui an. Ford, al doilea mare producator auto american, a consemnat in 2006 pierderi de 12,7 miliarde de dolari.
Programul de restructurare prevede inchiderea a 14 unitati de productie din America de Nord, disponibilizarea a 37.000 de angajati sindicalizati si a altor 14.000 de salariati, pentru a reveni pe profit, pana in 2009. Costurile de restructurare includ 5,96 miliarde de dolari pentru programele de reducere a numarului angajatilor, 2,74 miliarde de dolari sub forma contributiilor la fondurile de pensii, 2,2 miliarde de dolari pentru reducerea valorii inregistrate a activelor fixe, precum si 281 milioane de dolari pentru oprirea productiei unor uzine.
Pe de alta parte, Ford este implicat intr-un proces in care grupul este acuzat ca nu a administrat "in mod prudent si loial" fondurile din planurile de pensii ale angajatilor si a incalcat obligatiile fata de salariati, intrucat a oferit titluri Ford ca optiune de investitii pentru aceste fonduri, se arata in raportul anual al companiei. Grupul a negat acuzatiile.
Compania a cheltuit anul trecut 3,1 miliarde de dolari pentru asigurarile de sanatate ale angajatilor, pensionarilor si ale persoanelor dependente de acestia, si estimeaza cresterea costurilor in acest an. Vanzarile Ford in SUA au scazut cu 13% in ultima luna a anului trecut si cu 8% in perioada ianuarie-decembrie 2006, pe fondul reducerii cererii pentru camionetele produse de grup.
Planul de restructurare a grupului american