Exista in Romania de aproximativ doi ani
Peisajul concurential nu a ajuns inca la maturitate
Poate mai mult decat alte domenii din sfera comunicarii, piata advertisingului este una supusa constant imperativului schimbarii, o consecinta fireasca a faptului ca doua dintre componentele sale majore - mesajul propriu-zis, dar si mediul utilizat pentru transmiterea acestuia - sunt supuse unui proces rapid de "alterare" (fie ca este vorba de reclama la TV, radio, reviste, outdoor, exista o "perioada de valabilitate" a produsului mediatic). Publicitarii se afla astfel intr-o cautare continua - nu numai in ceea ce priveste modul in care atrag atentia publicului, din ce in ce mai capricios, dar si mijlocul folosit in acest sens, ceea ce face ca orientarea catre formele inovative de media utilizate sa devina astfel tot mai pregnanta.
Izolarea de stimulii exteriori este cheia eficientei
In cadrul acestor tipuri de media, un rol deosebit incepe sa fie jucat, si pe piata romaneasca, de reclama in lift, aceasta reprezentand o modalitate mult mai directa de a atrage atentia consumatorului, prin stabilirea unui "dialog" individual cu acesta, de multe ori "nebruiat" de elemente exterioare (articole, alte mesaje publicitare etc.). Tudor Maxim, managing director al companiei de profil Elevate, este cel care puncteaza tocmai acest avantaj: "Nu iti doresti un consumator pe care sa il poti inchide intr-o camera, sa inchizi usa si sa il lasi sa citeasca mesajul tau cu toata atentia sa? Asta ofera liftul, un spatiu captiv in care vezi un mesaj, maximum doua, publicitare. Acest lucru nu este posibil pe celelalte canale, unde mesajele promotionale se amesteca intre ele. In lift, o companie se diferentiaza de multimea de panouri de pe strada si de calupurile numeroase de reclame de la televizor".
Compania Elevate, primul jucator major de pe pia