Patronii de localuri trebuie sa aiba grija sa respecte toate normele de igiena specificate in Hotararea 924/2005. Cele mai multe dintre ele sunt valabile de ani buni, insa nu au fost luate in seama.
Managerierea unui restaurant implica respectarea unor norme de igiena foarte drastice, dar care inseamna aprecierea clientului si a sigurantei acestuia. Carmen Petcu, auditor ISO si HACCP, ne spune ca toate aceste norme trebuiau onorate si pana acum, numai ca respectarea lor a lasat de dorit. Totul trebuie sa inceapa de la proiectarea localului. Acesta trebuie gandit astfel incat sa respecte fluxurile tehnologice, evitandu-se contaminarea incrucisata intre operatiuni, produse alimentare, materiale, personal. Filtrul sanitar pentru angajati trebuie sa fie format din trei zone: pentru hainele de strada, pentru cele de lucru si pentru igiena personala. Atunci cand se achizitioneaza obiectele sanitare trebuie sa se tina cont de faptul ca lavoarele pentru personal trebuie sa fie actionate prin pedala sau prin fotocelula. De asemenea, personalul va folosi sapun lichid, de preferat unul care sa aiba in compozitie si o substanta dezinfectanta. Filtrele sanitare trebuie sa fie dotate si cu dusuri cu apa calda sau rece.
IN BUCATARIE. Cele mai stricte reguli sunt cele ce se aplica in interiorul spatiului de lucru. Aici este de preferat ca fiecare tip de materie prima sa fie depozitat in cate un frigider separat. Daca acest lucru nu este posibil, atunci trebuie folosite recipiente inchise ermetic, astfel incat aceste materii prime sa nu intre in contact unele cu celelalte. Recipientele trebuie sa aiba etichete pe care sa fie inscrise numele materiei prime, locul si data expirarii, astfel incat sa nu ajunga pe masa clientului produse expirate.
Bucataria unui restaurant trebuie organizata, astfel incat materiile prime sa nu ajunga in contact cu produsele finite. Apoi,