Un publisher norvegian a gasit o metoda eficienta de a imbina varianta tiparita cu cea online, veniturile din operatiunile de pe Internet acoperind scaderea variantelor tiparite.
Dupa ce au aflat despre ultimele stiri mondene, vizitatorii site-ului www. vg.no, versiunea online a celui mai bine vandut tabloid din Norvegia, se pot intoarce la stirile din lumea afacerilor, prin simpla vizitare a site-urilor din josul paginii, scrie International Herald Tribune.
Titlurile financiare ii conecteaza pe cititori la E24, un ziar online de business. Nu multe tabloide afiseaza un format asa formal pe prima pagina si chiar si mai putine redirectioneaza cititorii catre alte publicatii. Dar VG, sau Verdens Gang si E24 sunt ambele detinute de Schibsted, un publisher cu sediul in Oslo care abordeaza altfel lucrurile pe Internet, castiga sume impresionante de bani, pentru inceput.
Intr-o perioada in care alte ziare inregistreaza scaderi in numarul cititorilor si al reclamelor, Schibsted prospera. Si nu exista avertizari cu privire la scaderea profitului, iar veniturile s-au apreciat cu 28% in trimestrul patru. Operatiunile online vor genera aproximativ 20% din veniturile totale ale companiei anul acesta, conform analistilor de la Kaupthing, o banca cu sediul la Reykjavik, in timp ce alte mari publicatii abia ating valoarea de 10%.
Poate mai important, cel putin pentru investitori, afacerile online vor furniza pana la 60% din profiturile operationale anul viitor, conform analistilor de la Kaupthing. Schibsted a devenit atat de emblematic pentru succesul online, incat Bharat Anand, profesor la Harvard Business School, scrie unul dintre celebrele studii de caz ale institutiei despre aceasta companie.
"Clar este ceva special acolo", a declarat Anand. "Nu este nicio indoiala cu faptul ca au reusit aceasta tranzitie inaintea altor publicatii, si ca urmare d