Calin Popescu Tariceanu devine tot mai articulat sub bagheta consilierilor straini si autohtoni imprumutati de liberali de la social-democrati pentru a-l transforma pe seful Guvernului dintr-un premier pasiv intr-unul ofensiv.
Chiar daca lui Tariceanu continua sa-i lipseasca replica spontana si are nevoie de un decalaj de circa 24 de ore pentru a reactiona, strategia bine pusa la punct de specialistii in marketing politic incepe sa dea roade. Principalul scop este pentru moment umplerea pana la refuz a agendei publice cu actiunile mai mult sau mai putin propagandistice ale premierului.
Seful Guvernului nu se transforma insa intr-un jucator, asa cum si-ar dori, ci doar intr-un actor care incearca sa intre in rolul conceput de regizor. Rolul nu presupune responsabilitati, reforme politice sau institutionale, ci doar joc de scena, fiindca schimbarile care nu-i favorizeaza pozitia sau prietenii il sperie pe primul ministru atunci cand nu-l irita pur si simplu.
Calin Popescu Tariceanu tine cu dintii de taxa de prima inmatriculare care ingroasa veniturile importatorilor de autoturisme sau pe cele ale grupului Renault, fara sa-si faca probleme ca Romania ar putea plati amenzile serioase pe care deja le flutura Comunitatea Europeana, fara sa-si faca probleme ca romanii platesc mai mult decat se cuvine pentru o masina, fara sa-si faca probleme ca in
sondajele de opinie cei mai multi oameni privesc cu indignare aceasta taxa, dar mai ales fara sa-si faca probleme ca s-ar afla intr-o situatie clara de conflict de interese, ca actionar majoritar al companiei Automotive Trading Services (ATS), importatorul marcii de automobile Citro?n.
Reformele juridice nu sunt sustinute cu aceeasi inversunare, desi inaltii oficiali de la Bruxelles au avertizat Guvernul inca de la sfarsitul anului trecut ca ar putea fi activata clauza se