Reprezentantii conducerii companiei General Motors se intalnesc, luni dupa-amiaza, din nou cu premierul Calin Popescu Tariceanu.
Compania americana este interesata de privatizarea Uzinei de automobile Daewoo Craiova, care ar urma sa fie scoasa la vinzare in aceasta luna.
Ultimele conditii anuntate pentru participarea la privatizare sunt ca investitorii trebuie sa aiba o cifra de afaceri de minimum 10 miliarde de euro si o producþie de cel putin un milion de autoturisme pe an.
Statul roman vrea 60 de milioane pentru fabrica din Craiova
Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.
In anul 2004 Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.
Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.
De fabrica de la Craiova s-au aratat interesate mai multe companii printre care si Ford, GM Daewoo Auto&Technology, Renault - Nissan, Cherry si Tata.
Grupul Daewoo, care detinea si Daewoo Romania, a fost cumparat in 1999 de General Motors, care nu a preluat insa si fabrica din Romania.
Reprezentantii conducerii companiei General Motors se intalnesc, luni dupa-amiaza, din nou cu premierul Calin Popescu Tariceanu.
Compania americana este interesata de privatizarea Uzinei de automobile Daewoo Craiova, ca