Transilvania, Ardeal sau Napoca sunt elemente care, alaturate numelui unei companii, pot aduce beneficii. Mai multi oameni de afaceri din Cluj au inglobat denumiri sau caracteristici traditionale in marcile lor. Banca Transilvania, Napolact sau Casa Ardeleana si-au dezvoltat identitatea pe baza caracteristicilor locale.
Napolact, jucator important din piata lactatelor, si-a dezvoltat anul trecut noua identitate de brand. Ideea in jurul careia a fost construita a fost cea de traditie. Iaurtul “numa’ bun” si “zdravan” sau smantana “gospodar” au pus Transilvania pe rafturile lanturilor internationale de retail.
Pe lista de produse traditionale romanesti propuse pentru atestare in Europa, Napolact are 10. Printre acestea figureaza nume cu rezonanta pentru ardeleni precum branzeturile Taga, Manastur, Tarnava, cascavalurile Bobalna si Dej, branza framantata burduf sau telemeaua Huedin.
“Prin studierea consumatorilor, a rezultat ca pozitionarea cea mai eficienta si care se potriveste cel mai bine pentru Napolact este cea de marca traditionala romaneasca, de continuator al traditiei transilvane in mestesugul prelucrarii lactatelor”, explica Daniela Dorca, brand manager Friesland Foods Romania.
Servicii financiare de pe malul Somesului
Numele unuia dintre cele mai cunoscute branduri de Cluj, Banca Transilvania (BT), are legatura cu zona in care a fost infiintata acum 13 ani, Cluj-Napoca/Transilvania, spun responsabilii sai de PR.
Unul dintre obiectivele stabilite, inca de la infiintare, l-a reprezentat o institutie bancara cu reprezentare puternica pe plan local si regional, in Transilvania. Institutia bancara cu Transilvania in nume a reusit sa se impuna si la nivel national.
“Tot ceea ce tine de imaginea bancii are